lørdag 21. februar 2015

Anno pannebånd

Har fulgt med på serien Anno på NRK, og har lagt merke til at alle strikker, gutter som jenter. Faktisk virker det som om guttene er ekstra ivrige. Pannebånd, eller hårbånd om du vil, er ikke vanskelig å lage. Jeg pleier å lage et når garn eller mønster skal prøves ut.
Så også når jeg fikk tilsendt nytt, uprøvd tykt garn fra Mongolia for en tid tilbake. Strikkepinnene ble tatt frem, og ikke lenge etter satt jeg med et varmt pannebånd i julerød farge i hendene.

Oppskrift:
- Legg opp antall masker du vil ha. jeg la opp 10 masker ettersom garnet jeg brukte var så tykt. Strikket med pinne nr. 9, men velg den pinnestr. som du synes passer best til ditt garn og ønsket resultat. Prøv deg frem!
- Strikk rillestrikk til ønsket lengde. Rillestrikk betyr at du skal strikke rett på hver eneste pinne, både på forsiden (retten) og baksiden (vrangen) av strikketøyet.
- Nest sammen i enden, og vips så har du et fiks ferdig hårbånd.

Deilig å bruke på dager med friskt vær. Beskytter ørene mot blåsten samtidig som det holder håret på plass og borte fra ansiktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar